Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kan ik mijn littekens verbergen?

Ik heb mezelf een paar keer gesneden. Mijn hele onder arm zit vol met littekens en ook op mijn been heb ik er ook een paar. De littekens zijn nog een beetje rood. ik ben twee dagen geleden gestopt(denk ik). Maar de probleem is dat ik zondag ge zwemmen met mijn moeder vader zusje zus. En ik wil niet dat een van hun het gaat zien dus weet misschien een van jullie hoe ik het kan verbergen?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Huid
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Het enige wat je op deze korte termijn kunt doen is waterdichte make-up gebruiken. Daarnaast adviseer ik.je tijdens het zwemmen zo veel mogelijk in het water te blijven. Op lange termijn kun je bepaalde middelen, zoals bio-oil gebruiken, die de littekens verminderen.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Ga niet te veel zwemmen. Van zwemmen gaat je huid weken en worden de littekens zichtbaarder. Draag lange mouwen en het beste wat je kunt doen is overdag make-up gebruiken. s'Avonds littekencrème opsmeren, zodat je de schade beperkt.

Als je het echt zo vervelend vind, zoek dan hulp om er iets aan te doen.

Ik hoop dat je er wat aan hebt, succes!

Toegevoegd na 33 seconden:
(Littekencrème koop je in bijna alle drogisterijen)
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Vaak valt het jou meer op dan anderen. Daarnaast is het onder water ook wel goed te verbergen en zou je er aan de kant wellicht een handdoek overheen kunnen slaan.
Het is wel goed om te kijken naar oplossingen voor het snijden, niet voor het verbergen van de littekens die daaruit ontstaan. Ik vind het erg voor je dat je je zo voelt en ik hoop dat je hulp kan zoeken bij je huisarts, een vriendin of vertrouwenspersoon.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Koop in een winkel slakkenzalf, en smeer die er tweemaals daags op. Normaal zou dat zeer snel verbeteren.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing