mag je concealer gebruike als je waterpokke hebt maar ze zijn wel ingedroogtT?
ik heb waterpokken maar het gaat al een beetje over, als ik weer na school ga mag ik dan concealer/foundation gebruike?
Als de waterpokken ingedroogd zijn, kan het geen kwaad make-up te gebruiken, maar hou er rekening mee dat je huid er met make-up niet mooier uitziet zolang er nog korstjes aanwezig zijn, deze zullen meer opvallen met, dan zonder make-up.
Dat cremétjes en middeltjes echt nodig zouden zijn voor de (gezonde) huid is vooral een verkooppraatje van de verkopers.
Als je je gezicht goed reinigt voor het slapen gaan, heeft je huid tijdens de nacht de tijd om te herstellen.
Alleen met lauw water de huid reinigen is niet voldoende, buiten make-up wordt de huid ook vervuild door de buitenlucht, waarin allerlei schadelijke deeltjes rond dwarrelen.
Een dagcrème beschermd je huid tegen de schadelijke invloeden van buitenaf, waaronder de zon en vervuiling.
In cosmetica zitten inderdaad vaak chemische stoffen, maar cosmetica wordt uitgebreid getest voordat het verkocht mag worden (gelukkig steeds minder op dieren).
Hydraterende crèmes (deze dienen om het vocht vast te houden in de huid, in dit geval), zijn niet slecht en hoef je niet te stapelen op den duur met andere producten, zij zorgen onder andere voor een betere elasticiteit van de huid.
Ik zeg niet dat je cosmetica wel of niet moet gebruiken, maak vooral je eigen keus daarin, maar als je het gebruikt, let dan op de etiketten, zodat je weet wat je smeert.
http://jessevandervelde.com/gezichtscreme-gevaarlijke-stoffen-die-je-moet-herkennen/
http://dierenmishandeling.eu/3-Merk.html
Ik spreek hier over een gezonde huid, als je natuurlijk echte huidproblemen hebt is het een ander verhaal en zul je naar een dermatoloog moeten.
Hele leuke links maar link 1 is natuurlijk gewoon een goeroe site zonder enkele wetenschappelijke onderbouwing en link 2 snap ik niet bij dit onderwerp.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.