Kan ik met een vers gezette tattoo uitgaan?
Ik heb op donderdag middag om 14u de tattoo laten zetten.
ik heb de plastic folie die rond mijn arm zat, bij thuiskomst om 18u, er af gedaan. dan de tattoo gewassen, en de nodige zalf er op gedaan.
Daarnet ging ik slapen en heb de tattoo weer gewassen, beetje zalf er op gedaan (geen te dikke laag) en weer folie er rond, en zo ga ik meteen slapen.
kan ik nu straks (vrijdagavond dus) uitgaan met deze verse tattoo, zonder gevaar te lopen ?
kan ik de folie bijvoorbeeld er op laten tot ik weg ga, en dan zo uitgaan en bij het thuiskomen meteen de zalf en folie er weer op doen?
(de tattoo artiest had gezegd dat de folie er tot en met vrijdag nacht op moest blijven , tot 3 x per dag de tattoo wassen en folie vervangen na in te smeren met zalf.)
nu weet ik dat jullie zullen zeggen; luister maar naar de tattoo artiest... maar ik wil dus graag gewoon oprechte raad van iemand met ervaring :) die me kan zeggen of het veel kwaad gaat doen als ik de folie er af laat om uit te gaan voor die paar uurtjes, waarbij de tattoo waarschijnlijk wel wat tegen mijn tshirt zal schuren misschien...
Toegevoegd na 12 uur:
vergeten vermelden; de tattoo staat op de binnenkant van de biceps, en die plaats van mijn arm raakt mijn lichaam als ik wandel. de tshirt zit er nog wel tussen maar het gaat dus schuren na enige tijd ... misschien dan daar toch wel folie over doen :)
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.