Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan blonde haarverf over wit of grijs haar zonder ontkleuren?

Ik ben ongeveer 70% grijs en wit, met name aan de voorkant. Mijn eigen haarkleur is lichtbruin maar vaal. De kleur die ik tot nog toe gebruikt hebt om te kleuren vind ik steeds minder mooi, te donker en daardoor zie je na 2 weken alweer een witten rand uitgroei (snelle haargroei). Nu wil ikd us graag een lichtere kleur, asblond. Mijn bedoeling is dat al het grijze en wit dan asblond word en wat mijn originele kleur nog heeft zal dan donkerder blijven vermoed ik zo. Dan krijg je een mooi gemeleerd effect, of in elk geval, zo heb ik het in mijn hoofd. Maar gaat dit werken? Echt blonderen wil ik niet, daarvoor is mijn haar te breekbaar en dan ligt het straks in de wasbak.

een maand geleden
in: Haar
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (1)

Over het algemeen is grijs haar lastiger dekkend te verven. Dit komt doordat grijs haar stugger is. Naarmate je ouder wordt, wordt er minder talg en olie aangemaakt op de hoofdhuid. Deze natuurlijke oliën maken je haar zachter, waardoor de verf beter in de haren doordringt en beter kan hechten. Dit is dan ook één van de redenen waarom geadviseerd wordt je haar voor het verven een aantal dagen niet te wassen.

Om dus toch een goede dekking te krijgen op het 'hardere' grijs haar is het dus belangrijk om permanente haarverf te gebruiken. Is je haar voor meer dan 50% grijs, kies dan zeker alleen voor een permanente kleuring. Ook is het belangrijk om te kijken naar verf die je haar zo min mogelijk schade toebrengt. Want aangezien je iedere paar weken je uitgroei bijwerkt, zou de kwaliteit van je haar anders snel achteruit gaan. Zo min mogelijk agressieve stoffen en dus zo puur mogelijk is dan het devies. Want haar dat in een goede conditie is, houdt de kleur beter en langer vast. Kies er om die reden dan ook voor om tussendoor een aantal keer alleen je uitgroei bij te werken en niet iedere keer je hele haar te verven.
een maand geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing