Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan ik een groene gloed uit mijn natuurlijke grijze haren verwijderen met anti roos shampoo?

Geen idee hoe ik aan die groene gloed kom. Niet van het zwemmen in elk geval. Misschien door teveel zilvershampoo

2 jaar geleden
in: Haar
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (1)

Het is mogelijk dat dit komt door koper. Stroomt jouw douchewater door koperen leidingen, dan kan er zich wat koper uit het water gaan hechten aan de proteïnen
in je haar en dat veroorzaakt een groene gloed.

Je kunt proberen of ketchup het verhelpt. De rode pigmenten in tomatenketchup zorgen namelijk voor het neutraliseren van de groene gloed. Verdeel de ketchup goed over het haar en dek dat vervolgens af met aluminiumfolie. Laat dit ongeveer 20 minuten intrekken en spoel het weer uit. Om vervolgens de geur ervan te verwijderen was je het haar met een gewone shampoo.
. . .
Het gebruik van anti-roos shampoo heeft alleen effect bij een hardnekkige groene gloed op gekleurd haar. Dat werkt dus niet bij van nature grijs haar.
------------------------------------
Zilvershampoo is een shampoo met een blauwige of paarsige structuur. Zou je daar teveel van gebruikt hebben dan krijgt je haar een paarsige gloed, geen groene. De groene pigmenten in het van nature grijs haar krijg je weg door ze met rode pigmenten te behandelen. En die zitten in tomaten.

Anti-roos shampoo heeft als bijeffect dat de haarkleur vervaagt. Maar grijs haar is in feite haar zonder kleur, want er wordt geen melanine meer geproduceerd door de melanocyten. Daarom heeft het dan geen nut die shampoo te gaan gebruiken om van de groene gloed af te komen.
Toegevoegd op 09 september 2022 20:17: tekst
2 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing