Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kan je het best rossig haar verven?

Mijn puberende zoon wil graag zijn rossige haar verven zodat het minder opvalt. Ik hoor vaak dat het moeilijk is om rossige haarkleuren te verven. Op basis van de foto welke haarkleur kan zijn rossigheid minder maker zonder dat het heel erg opvalt? Ik heb hem al vaak gezegd dat het niet hoeft, maar hij wil het heel graag. Help deze moeder zijn zoon helpen.

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
in: Haar
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (2)

Rood haar is het moeilijkst te verven, omdat pheomelanine een standvastig pigment is. Je moet het eerst bleken / blonderen voordat je het in een andere kleur kunt verven. Maar bleken is slecht voor het haar. Je kunt dat beter door een kapper laten doen dan het zelf proberen.

Vermoedelijk past kastanjebruin daana het best als niét opvallende kleur.
4 jaar geleden
Voor zover ik weet is rood lastig om te verven, en dan bedoel ik verven IN de kleur rood. Maar dat is niet wat je wilt, dus niet van belang.

Lichter maken is wel lastig, omdat rood een moeilijk hardnekkig pigment heeft en al snel doorslaat naar oranje.
Wil je het lichter, ga naar de kapper.

Donkerder maken? Geen probleem. Zoek een kleurtje uit bij de kruidvat en smeren maar. Mogelijk valt het iets donkerder uit dan verwacht. Eigenlijk nooit lichter.

Doe het wanneer hij een paar dagen vrij is want soms komt er wat verf op de huid en dit krijg je niet altijd makkelijk weg.

Wenkbrauwen kan je ook mee verven, al staat op de verpakking van niet. Neem een wattenstaafje en smeer de Wenkbrauwen ook in met de verf, na 10 minuten kan je dit al uitspoelen.

Doe je de Wenkbrauwen niet, dan staat dit raar.
4 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing