Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan je aan een kapper vragen of hij een nieuwe haarlijn bij je haar wilt zetten?

En is het onbeleefd om je bakkebaarden te laten scheren door een kapper?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Haar
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (2)

Bakkebaarden, snor en baard scheren wordt al eeuwenlang bij mannelijke klanten gedaan, ze worden bijgehouden soms wel dagelijks.

Een nieuwe haarlijn zetten is op zich geen probleem: dat hoor je juist met de kapper te bespreken. Ieder mens heeft hoofdhaar met een bepaalde coupe, dit wordt geknipt of gesneden. Wil je echt iets anders dan is het zeker raadzaam om met de kapper hierover te praten. Deze heeft als jij advies wilt vragen wel de nodige foto's van mogelijke kapsels voor je om te zien. Geen haast, kies gewoon je nieuwe coupe en laat je ook vooral adviseren. Iemand anders ziet het ook anders soms dan jij.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Jij kan vragen aan de kapper precies hoe je je haar wilt hebben. Wil je spikes of kaal dan kan het nog? De kapper hoeft het alleen niet mooi te vinden. Het kan zijn dat hij je een tegenadvies geeft maar daar hoef je niet op in te gaan. Sommige kappers hebben een computersysteem (zoals zie link) die kan helpen om te zien hoe een bepaald kapsel bij je staat. Mijn kapster (ondanks dat ze het antwoord weet) vraagt aan mij altijd of ik bakkebaarden wil of juist niet. Er is dus geen schaamte hiervoor.
6 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing