Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

ik heb last van vettig haar. wat kan ik daar aan doen??

ik was me haar om de twee dagen maar als ik het was blijft het vies en vettig ik heb al andere shampoo geprobeerd maar werkte niet.
hebben jullie een tip voor me?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Haar
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (3)

De meeste oplossingen zijn voor de hand liggend, zoals geen (leave-in) conditioner of haarmasker aanbrengen bij de aanzet van je haren en proberen om er zo min mogelijk aan te zitten met je handen. Je kunt het bijvoorbeeld vaker in een staart of knot dragen en als je een pony hebt, even wegspelden met een clipje als je aan het werk bent. Let er ook op dat je je dag- en nachtcrème niet per ongeluk in je haren uitsmeert tijdens het aanbrengen.
Hoe vaker je je haren wast, des te vaker je je hoofdhuid masseert en de talgkliertjes stimuleert om meer talg aan te gaan maken. Probeer dus echt het haren wassen uit te stellen tot absoluut noodzakelijk. Uiteindelijk is zo’n twee keer per week je haren wassen echt voldoende.
Omdat ik droge haarpunten heb gebruik ik vaak voedende shampoo’s. En hoewel deze producten mijn droge haarpunten inderdaad zacht en soepel maken, zijn ze eigenlijk te voedend voor mijn haaraanzet momenteel. Ik gebruik nu ook een shampoo zonder siliconen en parabenen wat mijn haar ook minder zwaar maakt.
Ik hoop dat je hier iets aan hebt!
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Heb ik ook last van, geen conditioner gebruiken en misschien als je doucht het tweemaal wassen. Dat help meestal.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Tip 1. Elke dag je haar wassen
2. Als je wast 3 keer wassen
3. Draag altijd iets in je haar dan zit je er minder aan

Hoop dat je er wat aan hebt. Het helpt mij wel altijd!
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing