Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

kan ik mijn haar tijdelijk verfen?

mijn haar is van nature donkerblond/bruin en ik zou het graag een keer een ander kleurtje willen hebben, ik dacht zelf aan heel donkerbruin/zwart ik denk dan niet meteen aan permanenten want dat vind ik wel erg heftig. ik zit dan ook nog op de middelbare school waar nou eenmaal alles om uiterlijk gaat ;). meteen definitief een andere kleur vind ik een beetje heftig, dus ik dacht aan tijdelijke haarverf. ik heb er al meerdere dingen over opgezocht en vond eigenlijk veel nadelen. ik zag vooral veel gedoe staan over dat het niet helemaal uit je haar komt. ik weet niet zeker of bij mij dat ook het geval zal zijn, want toen ik op de basisschool zat heb ik al meerdere keren mijn haar rood geverfd en daar zie je niets meer van. het ging er ook erg makkelijk uit. ik heb geen idee van welk merk die haarverf is, want ik kocht het in een klein punk-achtig winkeltje. maar goed, mijn vraag is: wat zijn de voordelen/nadelen van als ik het doe, en hebben jullie tips?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Haar
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (2)

Toevallig heeft L'Oréal sinds een tijdje, weet niet hoe lang, tijdelijke haarverf. Nou, kwam ik net ook een Kruidvat eigen merk, kleurshampoo tegen. Alleen las ik daar niet heel veel positieve reviews over. Hoe dan ook, als ik jou was, zou ik daarmee beginnen, met een bepaalde kleurspoeling. Wat je ook kunt doen is naar een kapper gaan, en daar wat advies vragen. Vaak kunnen hun met een frisse blik naar je haren kijken, en bepalen welke kleur het beste bij je staat. Als ik je echter een tip mag geven vanuit mijn ervaring.. Het lijkt leuk dat verven, en dat is het ook, maar bedenk je wel dat het bijkleuren steeds moet gebeuren. Tenminste, bij permanente verf. En bij de kapper is dat meestal ook niet goedkoop. Van die L'Oréal tijdelijke haarverf was trouwens ook een speciale shampoo te koop. Hiermee ging de kleur sneller uit je haren. Je hebt ook nog color mousse van Guhl. Die werken erg goed uit mijn ervaring, en gaan als je je haar wast, snel eruit. Succes!

Toegevoegd na 1 minuut:
En trouwens.. Als jij rood hebt gehad, en dat makkelijk eruit ging, zal ik mij geen zorgen maken. Rood gaat er over het algemeen langzaam uit, dus dan ga er maar vanuit dat het goed gaat.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Je kunt inderdaad bijv. bij Kruidvat spul kopen dat, als je de verpakking mag geloven, er na een paar keer weer vanzelf uitwast.

Nou klopt dat niet hoor, er blijft altijd wat restkleur in je haar zitten, die er uit moet groeien.

Mocht je de kleur niet mooi vinden, kun je het altijd dan wassen met Head & Shoulders, dan is alle kleur er wel uit.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing