kan ik mijn haar tijdelijk verfen?
mijn haar is van nature donkerblond/bruin en ik zou het graag een keer een ander kleurtje willen hebben, ik dacht zelf aan heel donkerbruin/zwart ik denk dan niet meteen aan permanenten want dat vind ik wel erg heftig. ik zit dan ook nog op de middelbare school waar nou eenmaal alles om uiterlijk gaat ;). meteen definitief een andere kleur vind ik een beetje heftig, dus ik dacht aan tijdelijke haarverf. ik heb er al meerdere dingen over opgezocht en vond eigenlijk veel nadelen. ik zag vooral veel gedoe staan over dat het niet helemaal uit je haar komt. ik weet niet zeker of bij mij dat ook het geval zal zijn, want toen ik op de basisschool zat heb ik al meerdere keren mijn haar rood geverfd en daar zie je niets meer van. het ging er ook erg makkelijk uit. ik heb geen idee van welk merk die haarverf is, want ik kocht het in een klein punk-achtig winkeltje. maar goed, mijn vraag is: wat zijn de voordelen/nadelen van als ik het doe, en hebben jullie tips?
Meestal werkt het goed een uitwasbare kleuring, tenzij je haar beschadigt is door bijvoorbeeld te vaak kleuren of ontkleuren, of veelvuldig gebruik van de stijl- of krultang, als dit het geval is, is de kans zeer groot dat de kleur, in plaats van een laagje om je haar legt, in je haar trekt. Als dat het geval is doe dit dan niet. Maar als je haar gezond is (voor zover dat kan) gebruik dan een uitwasbare kleuring die maximaal 12 wasbeurten houdt, deze is ook vrij gemakkelijk weer te verwijderen als het niet naar je zin is, je kunt bijvoorbeeld kiezen voor Hennaplus colour cream, deze houdt 10 tot 12 wasbeurten.
Bevalt de kleur niet, dan breng je Head & Shoulders aan op droog haar en laat je dat een kwartiertje inwerken, daarna spoel je het uit met lauw warm water. Deze behandeling kun je herhalen totdat de kleur verwijderd is.
Durf je het niet zelf aan, ga dan naar de kapper, vraag daar om kleuradvies en vraag wat het gaat kosten om het te laten doen, meestal is 1 á 2 tinten donkerder al een heel verschil.
Hennaplus colour cream heeft in de naam henna gekozen , maar er zit geen henna in het product.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.