Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Zijn haarvitaminen echt zo goed als dat men zegt?

Ik zie heel vaak mensen die haarvitaminen slikken maar is dat zo gezond?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Haar
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (2)

Haarvitaminen zijn, voor zover ik weet, gewoon bepaalde vitaminen met wat mineralen erbij.

Is het zinvol zoiets te slikken? Dat hangt ervan af of je een tekort hebt. Als je een tekort hebt is aanvulling natuurlijk zinvol. Maar dan alleen van die dingen waaraan je een tekort hebt, niet aan de rest.

Heb je geen tekort, dan is aanvulling in geringe mate nog acceptabel. Maar ook zinloos, er is immers geen tekort en dus geen reden tot aanvulling.

Maar het aanvullfen van een niet-bestaand tekort kan ook schadelijk zijn. Een teveel aan vitamine A kan bijvoorbeeld klachten veroorzaken. Een teveel aan magnesium kan zelfs de botten aantasten, maar dat merk je helaas pas na vele jaren.

Mijn advies is daarom zulke producten te mijden. Vul alleen tekorten aan die je daadwerkelijk hebt. Meer is zinloos en mogelijk zelfs schadelijk.
8 jaar geleden
Ik geloof hier zelf niet in. Wanneer je je haar gewoon normaal wast en eventueel behandelt met conditioner en er niet teveel spul in smeert of op spuit, is dat volgens mij het beste. Mijn haar blijft daar in ieder geval het gezondst bij.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing