Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is "kaal" een kapsel?

Als een man naar de kapper gaat, en zegt dat hij kaal wil zijn, weet de kapper wat hij moet doen. Dus wat betekend "kapsel" precies? Is dat hetgeen de kapper knipt of datgeen wat er op je hoofd staat? In belgië kapt de kapper een kapsel, als hij je haren er allemaal "afkapt" is kaal dan een kapsel van die kapper?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Haar
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

De letterlijke vertaling van kapsel is: de manier waarop men het haar draagt, dan is kaal dus geen kapsel.
Kaal kan wel iets zijn wat een kapper creëert, dit doet hij in opdracht van de klant, of raadt hij iemand aan die door medicijn gebruik zijn haar zal verliezen, of bij haaruitval.
Sommige mensen staat het mooier kaal te zijn, dan met een professioneel geknipt en in model gebracht kapsel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

alles wat je doet met haar is een kapsel
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In het woordenboek staat:
Uitspraak: ˈkɑpsəl het -woord kapsels Zelfst. Naamw. 1 manier waarop je haar zit    `beatrixkapsel`    `Ik houd van korte kapsels.` 2 wat om iets heen zit. Synoniem: omhulsel    `het kapsel om een gewricht`
Gevonden op http://www.woorden.org/woord/kapsel
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Officieel is noem je het geen kapsel, maar ik spreektaal kan je dat gewoon zo noemen lijkt mij.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing