Kan ik mijn Ben.nl abonnement in een ander toestel doen?
Ik heb een abonnement met iPhone 4 bij Ben gekocht. Zou ik de simkaart in een simlockvrije iPhone 5 kunnen stoppen, en dan gewoon van 3g ed. gebruik maken?
GoeieVraag is onderdeel van Startpagina. Startpagina geeft al meer dan 20 jaar een overzicht van handmatig geselecteerde links van relevante en betrouwbare Nederlandse websites.
Startpagina is dé (op)startpagina om je zoektocht op internet te beginnen.
Op zoek naar meer informatie over een specifiek onderwerp? Neem een kijkje op de themapagina's van Startpagina.
GoeieVraag is onderdeel van Startpagina. Startpagina geeft al meer dan 20 jaar een overzicht van handmatig geselecteerde links van relevante en betrouwbare Nederlandse websites.Startpagina is dé (op)startpagina om je zoektocht op internet te beginnen.Op zoek naar meer informatie over een specifiek onderwerp? Neem een kijkje op de themapagina's van Startpagina.
Op deze pagina vind je alle vragen in de categorie Abonnementen. Vragen over apps, mobiele telefonie en telefoons vind je in één van de gerelateerde subcategorieën.
Ik heb een abonnement met iPhone 4 bij Ben gekocht. Zou ik de simkaart in een simlockvrije iPhone 5 kunnen stoppen, en dan gewoon van 3g ed. gebruik maken?
Hoihoi,
Ik heb een mobiele abonnement bij tele2, en word sinds kort lastiggevallen, ik heb alleen van hem al 19 nummers geblokkeerd, hij blijft steeds via zijn vrienden of koopt nieuwe telefoon. Aangifte doen helpt niet, ze zeggen ja blokkeren, ze kunnen pas iets doen als er echt iets is gebeurd.
Ben het inmiddels zat en wil een ander nummer, is dit mogelijk en hoe?
Gr,
Ik heb een abonnement voor telefonie samen met een smartphone afgesloten in juli. In oktober ging mijn telefoon stuk (wilde niet meer laden, hardware kapot). Door garantie kon ik mijn telefoon netjes terugsturen naar Belsimpel waar ik mijn contract heb afgesloten.
De reparatie duurde bijna 2 maanden ipv 3 weken, hiervan werd ik niet op de hoogte gesteld. Toen plots een geheel nieuwe telefoon gekregen, uit het doosje gehaald, Androidfout.. Kon deze telefoon dus niet gebruiken. Meteen weer teruggestuurd - weer garantie - maar inmiddels zit ik nog zonder telefoon.
Nu heb ik een paar erg boze mails geschreven dat ik al meer dan 1/4 van mijn contract zonder telefoon zit, waar ik wel voor betaal. Nu willen ze me een 'open doos' model aanbieden die qua (minstens 7 beduidende) specificaties veel slechter is, hier ga ik dus niet mee akkoord.
Klopt mijn idee dat ze mij inmiddels zo snel mogelijk mijn telefoon of een goed vergelijkbaar toestel moeten aanbieden of heb ik hier geen recht op en moet ik netjes wachten en doorbetalen? Alvast bedankt voor het antwoorden!
Sinds vandaag heb ik een abonnement waarbij ik ben overgestapt van Hi naar Tele2. Nu las ik dat ik voor het gebruik van mobiel internet bij Tele2 de gegevensroaming aan moet zetten. Als reden geeft Tele2 zelf op dat ze geen eigen netwerk hebben, maar gebruik maken van het T-Mobile netwerk. Hiervoor had ik een Hi abonnement en Hi zit op het KPN netwerk omdat zij ook geen eigen netwerk hebben. Tijdens dat abonnement heb ik echter geen gegevensroaming aan hoeven te zetten om gebruik te kunnen maken van 3G terwijl Hi dus ook geen eigen netwerk heeft. Mijn toestel is in beide gevallen dezelfde geweest, namelijk een Huawei Ascend P6.
Een kennis van mij beweert dat hij al minimaal een half jaar gratis en onbeperkt kan bellen, sms'en en internetten, omdat zijn abonnement is afgelopen. Hij heeft nog helemaal geen melding/factuur gekregen, en is van plan om gewoon door te gaan met het lopen van het risico op een hoge factuur. Hij gaat niet in op mijn advies om de SIM-kaart even voor de zekerheid in de kast te leggen.
Zijn provider is T-Mobile. Mijn vraag is: Kun je, na het aflopen van het telefoonabonnement, nog steeds gebruikmaken van de diensten? En zo ja, hoe zit het dan met de facturatie?
Erg vreemd verhaal vind ik...