Ga naar de inhoud

Treinreizigers laten (dit jaar nog meer dan in 2019) spullen achter in de trein

Treinreizigers vergeten spullen in de trein

De NS heeft in 2023 meer dan 62.000 verweesde spullen in de coupés van treinen en op perrons aangetroffen. Opvallend is dat het zo’n beetje evenveel vondsten zijn als 4 jaar geleden: en toen pakten 15% meer mensen de trein dan nu.

Wat de meest opmerkelijke vondsten dit jaar waren lees je in dit artikel.

Wat laten reizigers achter in de trein?

Reizigers blijken vaak verstrooid. Vooral als het gaat om het bijhouden van hun bezittingen in de trein. De nummer 1 van vergeten items in treinen is de sleutelbos. Daarna volgen de tassen, koffers, jassen, koptelefoons/oordopjes en portemonnees. Deze alledaagse voorwerpen nemen de topposities in de lijst van vaak achtergelaten spullen in de trein.

Dit soort bagage vergeet je toch niet zomaar?

Naast de gebruikelijke vergeten items deed de NS dit jaar ook enkele opvallende vondsten, waarbij wij denken: ‘Zulke grote bagage-items vergeet je toch niet als je de trein uitstapt?’. Toch blijken reizigers niet alleen hun sleutels en tassen te vergeten, ze vergeten ook grotere objecten zoals dit jaar een complete sjoelbak, een tuinset, een koffiemachine en zelfs een grote hondenbench.

Ben je ooit iets verloren in de trein? 

Liet je zelf ooit iets achter in de trein? Wanneer je in de toekomst iets vergeet, weet dan dat je snel moet handelen. Statistieken tonen namelijk aan dat de kans groter is dat je jouw achtergelaten voorwerp terugkrijgt als je binnen 2 dagen melding maakt bij de klantenservice van de NS. Na deze periode wordt het aanzienlijk moeilijker om het verweesde voorwerp met de rechtmatige eigenaar te herenigen. Een snelle melding vergroot dus aanzienlijk de kans op een succesvolle hereniging.

Vergeten knuffels via sociale media terugvinden

Een constant terugkerend thema door de jaren heen is de aanwezigheid van vergeten knuffels in de trein. De NS neemt actief deel aan sociale media om deze knuffels weer bij hun eigenaren te krijgen. Via verschillende kanalen probeert de vervoerder de eigenaren van deze vaak sentimentele voorwerpen op te sporen.

Via Facebook probeert het personeel van de NS de knuffels weer bij de eigenaren te krijgen. Tekst gaat onder het bericht verder. >>

Dit is een lovenswaardige inspanning om niet alleen verloren voorwerpen, maar ook verdrietige kinderen snel te  herenigen met hun (lievelings)knuffel.

Onthoud dus goed: handel snel en neem contact op met de klantenservice van de NS en kijk op de Facebook-pagina van de NS en andere sociale kanalen van de NS.

Bronnen: Nu.nl, NS.

Meer over: