Heb je een pakket van PostNL gemist? Dan krijg je vanaf 1 juli 2022 geen niet thuis briefje meer in de brievenbus, maar een e-mail of een melding in de PostNL app. Deze nieuwe maatregel bespaart geld, tijd én moeite. Lees hier alles over de nieuwe manier van werken van PostNL.
Het ‘niet thuis briefje’ van PostNL is bijna verleden tijd
Je kent het vast wel: je hebt een leuke trui gekocht en uitgerekend op het moment dat je niet thuis bent, komt de bezorger. Thuis tref je dan niet je bestelling aan, maar een ‘niet thuis briefje’ van de bezorger. Hier stond dan op of je pakket bij de buren bezorgd was, de bezorger nog een keer langs zou komen of dat je je pakket kon ophalen bij een PostNL punt.
Meldingen via de app of mail is het nieuwe normaal
Vanaf 1 juli neemt PostNL afscheid van het iconische ‘niet thuis briefje’. Als je de postbezorger mist, krijg je een melding per mail of via de PostNL app. Volgens het post- en pakketbezorgingsbedrijf scheelt dit jaarlijks wel 70.000 kilo papier. Een milieubewuste keuze – volledig volgens deze tijd. Helemaal als je je bedenkt dat 9% van alle gevallen de postbezorger van PostNL voor een dichte deur staat. Verder bespaart PostNL veel tijd dankzij deze beslissing. Het is ook fijner voor de consument, want de mail of informatie van de app is altijd actueel.
Download de PostNL app
Het is een verstandig idee om de PostNL app te downloaden. Al ruim 7 miljoen Nederlanders gingen je voor. Je kunt hier niet alleen je digitale ‘niet thuis briefje’ vinden, maar ook je pakketjes volgen, een ander bezorgmoment kiezen en de scans bekijken van alle brievenbuspost die bij jou bezorgd gaat worden. Ontzettend handig!