Ga naar de inhoud

Gerard Joling lanceert tropische fan-collectie bij Lidl: fout, vrolijk en verrassend

Gerard Joling Bron: © Marcel Koch/BSR Agency/Getty Images. Gerard Joling. 

Bij Lidl kun je vanaf 26 maart terecht voor een dosis pure vrolijkheid in je kledingkast. Gerard Joling presenteert zijn gloednieuwe kledinglijn, en die is allesbehalve saai. Onder de noemer ‘Ticket to the Tropics’, een knipoog naar zijn legendarische jaren 80-hit, brengt Geer een collectie vol kleur, humor en een flinke scheut zelfspot.

Een tropische knuffel van Geer

De collectie is speciaal ontworpen voor iedereen die houdt van ontspanning met een knipoog. Denk aan badjassen met tropisch motief, T-shirts met palmbomen, bonte sokken en zelfs een heuse Gerard Joling-knuffel. De lijn zit vol cultwaardige kledingstukken die het midden houden tussen comfort en campy fanliefde.

En het prijskaartje?

  • Badjas €17,99
  • Sokken (2 paar) €3,99
  • En die unieke Geer-knuffel? Onbetaalbaar voor fans, maar gewoon te koop.

De tekst gaat onder het X-bericht verder >>

Humor en nostalgie in de hoofdrol

Wat deze samenwerking zo opvallend maakt, is de balans tussen goed foute humor en oprechte nostalgie. De kleurrijke ontwerpen zijn een weerspiegeling van Jolings flamboyante imago. Alles aan de collectie is bedoeld om je aan het lachen te maken – en misschien ook even terug te brengen naar de tijd van zonnebrillen met spiegelglazen en tropische videoclips op de buis.

‘Ticket to the Tropics’: meer dan een hit

De titel van de collectie verwijst natuurlijk naar 1 van Gerard Jolings bekendste nummers. ‘Ticket to the Tropics’ bracht in de jaren 80 zomerse energie naar de Nederlandse hitlijsten en betekende de doorbraak van Geer als nationale publiekslieveling. Het vrolijke tropenthema is dan ook perfect gekozen voor deze kledinglijn vol palmbomen, pastelkleuren en Geer-glam.

Snel zijn = scoren

De collectie is tijdelijk en beperkt verkrijgbaar, dus echte fans doen er goed aan op tijd naar de winkel te gaan. Lidl brengt wel vaker verrassende samenwerkingen met BN’ers, maar deze lijn is er één die qua stijl, lef en lol boven de palmbomen uitsteekt.

Joling en Lidl hebben al eerder een samenwerking gehad >>

Bronnen:

Manners, Lidl

Meer over:

Reacties zijn gesloten.