Wat kan ik doen om via internet de verkoop van een huis te promoten? Ik heb al een makelaar en sta al op sites als funda.nl e.d. Zijn er bijv. forums?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Wonen
Poet
10 jaar geleden
Ik zou zeker ook een bord neerzetten, net als makelaars. Die doen dat niet voor niets.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Al de adviezen van eigenhuis gelezen?
http://www.eigenhuis.nl/actueel/Dossiers/dossier-recessie/recessie-huis-verkopen/
Poet
10 jaar geleden
Tegenwoordig worden huizen ook op reguliere 2e hands sites gezet zoals www.marktplaats.nl Ik weet niet hoe de succeskansen zijn maar dat kun je altijd ook proberen.
Verder is het vaak zo dat mensen in eigen omgeving een ander huis zoeken. Daarom zou je ook kunnen adverteren in de huis-aan-huiskrantjes of op hun sites.
Poet
10 jaar geleden
Ik zou die grijze muur niet op je foto's zetten
Antoni
10 jaar geleden
Swan, zorg er in ieder geval voor dat de foto's op www.funda.nl in orde zijn. Ik vind foto's het best als: 1. De foto's groot en duidelijk zijn;
2. De kamers op de foto's goed verlicht zijn;
3. De kamers er op de foto's netjes en opgeruimd uit zien;
4. De buitenfoto's zijn gemaakt op een zonnige dag;
5. De buitenfoto's passen bij het actuele seizoen, dus zorg ervoor dat er in september geen winterse foto's op de website staan.

Het beste antwoord

Ik zou inderdaad een website maken (met Wordpress), kost je ongeveer 30 euro voor een jaar (hosting). Wordpress is gratis.
Maak dan een filmpje van je huis, upload dit naar Youtube (en embed het dan in je website via een plugin) en beschrijf uitgebreid de voordelen en benoem de nadelen van je woning. De meeste makelaars schrijven een standaard lovend tekstje over jouw huis, deze tekst is bijna altijd '13 in een dozijn' en de gemiddelde Funda-zoeker is doodmoe van al die teksten die eigenlijk de lading niet dekken. Ik heb recent een woning gekocht en dat was niet op basis van de tekst op Funda maar op basis van wat de eigenaar ons vertelde (geluiden, ervaringen, reden van vertrek, etc.) Dit is veel geloofwaardiger. Makelaars zijn zo verwend geraakt dat ze met en tekst vol spelfouten nog huizen konden verkopen jarenlang, en ze hebben zich nog niet echt bijgeschoold laten we maar zeggen.
Schrijf op je website jouw ervaringen met je woning, jij hebt er jaren gewoond dus weet van de hoed en de rand, de makelaar is misschien 3 keer op gezoek geweest dus wat weet die nou van jouw huis?
Schrijf eens op wat voor mensen je buren zijn, wat de geluiden zijn die je hoort in de lente (vogeltjes?), wat je het leukste vindt aan jouw woning, etc.
Schrijf eerlijk, bedenk dat een 'perfect' huis niet bestaat en dus niemand je zal geloven als je dat opschrijft.

Is je website klaar? Vraag de makelaar of de link naar jouw website opgenomen kan worden op de verkooppagina op Funda, dat zal hij wel willen want hoe eerder jij verkoopt hoe eerder hij provisie pakt (en daar gaat het hem om).
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Anderen raadden ook o.a. aan om een eigen website te maken. Het goeie aan deze reactie is dat ik er een persoonlijke draai aan moet geven. Dat lijkt me prima. Alle anderen trouwens ook erg bedankt!

Andere antwoorden (3)

Je kunt een eigen website maken. Die heb ik ook gemaakt voor mijn appartement. (Voor een voorbeeld, zie bron). Echter geeft het niet erg veel effect. De meeste mensen kijken toch via funda. Wel heb je als voordeel dat als je een url kiest van jouw straatnaam... Dat je dan boven funda komt te staat in de Google ranking. Daarmee zou je de aandacht van mensen kunnen wekken die op jouw adres Googlen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Facebook en andere social media geven een groot bereik. Er zijn ook veel groepen op facebook waar je terecht kan.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
edensunrise: ja, inderdaad.

maar wat ik zou aanraden is Google AdWords.
daarmee maken veel bedrijven advertenties bij google. Je betaald een bepaald bedrag, en dan komt je advertentie ... keer bij google te staan. Je kan zelf kiezen wat de mensen in JOUW provincie moeten intypen (bijv. ''huis kopen [jouw woonplaats]'') als je wilt dat jouw advertentie er komt te staan. Je betaald alléén als de mensen er op klikken. Bij de link van je advertentie zet je dan je Funda pagina.

ga verder ook actief op zoek naar forums van mensen die huizen willen kopen. Mensen die niet actief bezig zijn met de verkoop van hun huis, verkopen het meestal veel later. Een website is inderdaad ook een goed idee, maar ik denk dat dat meer geld kost dan Google AdWords. Een website word namelijk bijna niet bezocht als de url bijvoorbeeld is www.eengratiswebsite.huiskopen.nl. Het probleem is dat de url heel laag in google komt, omdat het de url dus eigenlijk van eengratiswebsite.nl is. en een url kopen kost geld. En volgens mij kost dat meer geld, terwijl je er minder bezoekers voor krijgt

P.S. huisruil via internet kan ook altijd

Toegevoegd na 1 minuut:
je kunt natuurlijk ook nog op andere websites adverteren waarvan je denkt dat mensen die een huis verkopen dat bezoeken