mag je met een zitmaaier rijden onder de 16 op de openbare weg ?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Tuin
2.9K

Antwoorden (4)

Als hij verzekerd is en valt onder een landbouwvoertuig dan qel
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
kortaf: nee

je moet sowieso 16 zijn, en als je hiermee op je 16e of ouder de openbare weg op gaat moet je ook WA verzekerd zijn (en moet hij aan heel wat regeltjes voldoen)

deze vraag is op infopolitie.nl al eens eerder gevraagd, daar heb ik deze informatie vandaan, de link staat bij de bron.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je moet idd 16 zijn.
Met een trekker mag je met je 16e op ,mits je dan een trekkerrijbewijs/certificaat bezit. (dit voor de verzekering) Geld ook voor de grasmaaier.
Met je 18e behoef je geen certificaat en mag je met rijbewijs zoiezo op trekkers en maaiers rijden.

Toegevoegd na 7 minuten:
Kijk even op de site www. rijksoverheid.nl/ trekkerrijbewijs
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zou eigenlijk niet weten of een zitmaaier dan ook remlichten en richtingaanwijzers moet hebben. Moet wel verzekerd zijn en je moet idd 16 jaar of ouder zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Alleen op de openbare weg moet zo'n voertuig van alle verlichting+ driehoek zijn voorzien. Op eigen terrein is het niet nodig