Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat is goeie gezichtscreme (dag- en nachtcreme) voor een droge (mannen) huid?

Het zal waarschijnlijk niet veel uitmaken dat het om mannenhuid gaat, maar ik heb het erbij vermeld om duidelijk te maken dat ik geen make up en dergelijke gebruik.

Op dit moment gebruik ik als dag- en nachtcreme de Tyro mannenlijn, maar deze is erg duur. Zijn er andere goede, vochtinbrengende dag-en nachtcremes verkrijgbaar, die wat minder duur zijn?

Ik bedoel ook weer niet Aldi of Lidl spul, die zijn wel erg goedkoop. Wat professioneler mag wel. Tot twee tientjes wil ik er nog wel voor betalen maar anders wordt het me te veel.

Bij voorbaat dank.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Ik ben een vrouw en gebruik zelf weleda. Ze hebben ook een mannenlijn met Hydraterende Crème die zowel als dag en nachtcreme kan gebruiken. Hij is maar €10,00 dus dat is een stuk goedkoper.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

probeer Nivea Bodylotion

Toegevoegd na 3 minuten:
(donkerblauwe fles, 250 ml)
ik ben ook een jongen, en gebruik deze wel eens.
De precieze naam ervan is:
NIVEA Verzorgende
Body milk.
ik weet de prijs niet precies, maar deze is gewoon bij appie heijn te koop.

Toegevoegd na 6 minuten:
laat je me een keer weten of het een goede tip van me is?
Want ik vind het leuk om te weten als ik echt iemand ergens mee heb geholpen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
de creme van de ALDI is als beste getest. (geloof door Radar of Kassa)

Toegevoegd na 17 uur:
ff googlen op Aldi dagcreme en je krijgt 36.400 hits.
suc6
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een crème die mij heel goed is bevallen is Lait Crème Concentré van Embryolisse. Online verkrijgbaar en de prijs ligt geloof ik rond de 18 euro.

Overigens is het nog wel goed om te weten of je een droge of vochtarme huid hebt, hier kan je je gezichtsverzorging dan op afstemmen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mijn opa gebruikte vroeger al Nivea Soft. Hij had op zijn 70e bijna geen rimpels en een aardig zachte huid voor zijn leeftijd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gewoon de creme gebruiken die vrouwen ook gebruiken. Is een fabeltje dat mannen aparte creme nodig hebben.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Soms lijkt het alsof het alleen maar werkt als er een heftig prijskaartje aan hangt: cremes. Toch hoor je de meest lovende verhalen over potten Nivea of een ordinaire tube Zwitsal.
Duurder is niet beter, daar zijn onderzoekers wel uit.

Mocht je een goedkope dagcreme zoeken, dan is de antirimpelcreme Biocura van de Aldi misschien wel wat. Deze creme komt namelijk beter uit de test dan menig duur merk.
Volgens de Duitse Consumentenbond zijn de dure potjes geen garantie voor rimpelvrije velletjes. Integendeel, uit hun onderzoek blijkt dat vooral de goedkopere merken beter scoorden dan de prijzige merken.

Zestien crèmes werden onder de loupe genomen. Twaalf weken lang smeerden dames hun velletje in met allerhande zalfjes. Door driedimensionele beelden werd het resultaat op de huid bekeken. Slechts zes van hen slaagden met glans.

Deze van Aldi, van Diadermine, een crème van l'Oréal en de antirimpelversie van Helena Rubinstein, [meteen de duurste in het rijtje], scoorden goed. Anders gezegd: beginnende rimpeltjes verminderden en de huid werd beter gehydrateerd.
De producten van Nivea, roc, Biotherm en Vichy scoorden slechts bevredigend.

Intussen voerden de Britten ook al tests uit met het Aldi-product, met dezelfde resultaten. De warenhuisketen zag daardoor zijn verkoop van de Biocura-producten meer dan vertwintigvoudigen. In eigen land is dat nog niet het geval.

-----------------------------
Je kunt het beste smeren wat jou het beste bevalt.
En dat kan heel goed gewoon een grote fles bodylotion zijn. Simpel spul. Mag wel degelijk ook op je gezicht.

's Avonds op tijd je gezicht schoonmaken en lekker invetten.
Als je er tegen kan mag dat zelfs gewoon met vaseline.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing