In Itunes kan ik bij sommige songs niets wijzigen. Ik wil bv het jaartal of het genre wijzigen maar dat accepteerd Itunes niet. bvd Whisper

Het originele bestand is wel aanwezig.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Software
1.2K

Het beste antwoord

Waarschijnlijk is het bestand ingesteld als "alleen-lezen". Dat betekent dat het niet bewerkt mag worden.

Door in de verkenner met rechts op het bestand te klikken en in het venster "Eigenschappen" het vinkje voor "alleen-lezen" uit te zetten, maak je het bestand weer beschrijfbaar.

Een handigheidje hierbij is dat iTunes je direct naar het goede bestand leidt als je met rechts op de track klikt en kiest voor "Laat dit bestand in de Verkenner zien" (in het Engels: "Show in Explorer").
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ik heb dat ook bij sommige liedjes en dat is altijd bij liedjes die niet (meer) op mijn computer staan. Het originele bestand is dan niet op je computer te vinden. Als het goed is krijg je ook een melding dat itunes het originele bestand niet kan vinden.. en blijkbaar kan itunes de song dan ook niet aanpassen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In dit geval kan het gaan om bestanden die niet MP3 of AAC zijn maar WAV of AIFF. De twee laatste geluidsbestanden kan iTunes wel afspelen, maar daarbij kunnen geen extra gegevens bij worden opgeslagen zoals genre. Om dit op te lossen kan je door in iTunes met je rechtermuis op het bestand te klikken deze converteren naar MP3 of AAC...